måndag 11 februari 2013

Ranunkler och tulpaner


är en sagolikt fin kombination, i stil med klarblå himmel och vita molntussar, salta hav och doft från triften, champagne tillsammans gåslever, och choklad ihop med... eh, ja vad som helst?

Det blir så vårlikt, ger hopp om att denna kalla vinter snart ska övergå i något vänligare.
En rund och bullig blomma, den passar mig:)

Jag har lyckats baxa undan julpyntet, at last!
Och plockat ut en del på Tradera, saker jag gillar, men som tyvärr bara hänger i garderoben, där de ingen nytta gör.
Samt tillagat en god och billig grönsakssoppa!

Men trött är jag, vill sova som Törnrosa.
Vadå förbannelse, att sova i 100 år?
Broder Grimm kan aldrig ha haft småbarn...Eller tonåringar som ALDRIG går och lägger sig. Eller lidit av insomnia.


Och att påven OCH drottning Beatrix avgår inom loppet av en vecka!
Jag såger då det, klokt av dem båda, att inse sina begränsningar.  Nederländerna har iofs en tradition av insiktsfulla drottningar (123 år) som förstår när det är dags att gå vidare, men den senaste påven som avgick, gjorde det 1417!
Det trodde jag inte Ratzinger om. (Hans mamma o pappa hette Josef och Maria, lite kul ÄR det;)

Nog för att påven alltid har en rolig mössa...

PUCK ☼




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar