fredag 30 augusti 2013

Spetsblusar

I höst ska det vara en spetsblus.
Helst en med inspiration från det tidiga 1900-talet, med hög hals och knappar i nacken.
Var ute och spanade hos de billigare kedjorna,
Lindex hade flera stycken, framförallt den här i lite stretchigt tyg gillade jag.
Tyvärr fixar jag inte själv när det sitter åt vid halsen  (strypkänsla- polokrage = hu!) men snyggt är det.


Vill man ha ett blaffigt smycke till, har Lindex mycket att välja på.

Många fina!

På KappAhl provade jag två stycken blusar.
Den här satt bra på, men var väldigt tunn.


Den andra jag provade kändes mer arbetad, vackert med knappar ner mot ryggen, men passformen var faktiskt inte särskilt bra.
Spetsdelen kändes inte riktigt som om den hängde ihop med resten av blusen, den liksom stod ut på ett underligt vis?


Också på KappAhl hittar man mycket i smyckesväg.
Affordable :)


Till sist en spetsvariant på HM, men eftersom jag höll på att dö svettdöden då, provade jag inte.
Men den såg också fin ut.


Snyggt med jeans förstås!
Eller de här ridbyxinspirerade byxorna från KappAhl?

Finns i beige och khaki.

Vilken blev det då?
Nja, ingen idag faktiskt...

(Alla blusarna ligger runt 300 kr)

PUCK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar