måndag 2 september 2013

Mixed feelings

Å ena sidan älskar jag sommaren! Ljusa nätter, sol och milda vindar.
Å andra sidan gick jag på en skön höstpromenad igår. Det blåste jädrar i mig, men inte kallt. Och luften var sådär klar och frisk.


Det är mycket å andra sidan när det gäller mig.
Nu när jag är mer än halvvägs genom livet, så får jag ju inse att de flesta valen redan är gjorda.
Men förr, i tjugoårsårsåldern...
Jag ville skaffa ett jobb jag brann för, göra karriär och bo i en fräck loftvåning.
Å andra sidan ville jag köpa ett kråkslott strax utanför staden och ägna min tid åt att varsamt och klokt renovera det, samtidigt som jag veckade örngottsband och syltade päron.
Mitt hår skulle falla nerför ryggen, eventuellt flätat i en hafsig fiskbensfläta.
Å andra sidan skulle jag klippa mig i en cool pixie- cut (tänk Demi Moore i Ghost...).
Och så vidare...
Och så vidare...
Nu handlar mina å andra sidan mest om väder. Eller "det vore gott med fisksoppa".
Men "å andra sidan "är Caesarsallad också gott".
PUCK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar