onsdag 18 september 2013

Mini break


Till Rom!
Förra gången jag var i Rom, var en juli för några år sedan. Det var hett. Jättehett.
Flåsande tog vi oss från skuggplätt till skuggplätt. De som fanns. Det är väldigt mycket SOL i Rom. 
Vandringen på Forum Romanum blev liksom som ett live. Jag halkade runt i gruset på för tunna sandalsulor, medan dammet yrde och svetten sprutade. Som de äkta romarinnorna har gjort i tusentals år. 
Kön in till Vatikanmuseet gav en realistisk känsla av skärseldens plågor. 
När vi väl var inne (efter två timmars väntande i bastuvärme) struntade jag fullkomligt i Rafaels stanzer, utan föstes bara med i strömmen av Ytterst Svettiga Turister som skulle se Den Yttersta Domen med egna ögon.

Nu är det september.
Vädret förutspås bli 24 grader på dagen, och så sol. 
Perfekt! 

Packa, packa mammas kappsäck.
Och!
Jag har lärt mig att inte packa för mycket- det räcker med några tunna sköna plagg, och en kofta till kvällen.

Ett minne blott?

Man använder ändå helst bara sina favvo- plagg.


Inte så mycket sånt...?

Utan mer sånt;)


Arrividerci!

PUCK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar