måndag 30 september 2013

Just nu gillar jag...

Mina MAC -jeans.
Suverän passform, och ett pris som inte gör att man trillar baklänges.
Mina favoriter är Dream, och Dream Skinny, men det beror ju på vilken form man har.
Eftersom jag har världens Mamma Anka-svank behöver jag jeans som GÅR IN efter rumpan, och inte sitter snortajt över lår och stuss, för att stå rakt ut i ryggen.


Min rygg
MAC finns i många färger och (vilket är TOPPEN) flera längder.
Många jeans görs bara i 32 tums längd, och då bör man vara mellan 170-175 cm för att det ska se ok ut.

De här gillar jag - smala i benet, och hyfsat höga i midja.
Eftersom jag är kort och dessutom har proportionerna ingen bål, så kan jag inte ha byxor med för hög midja.
(Då hamnar linningen en millimeter under bysten liksom.)


Eftersom jag inte bor i Storstan har jag inte kunnat hitta dem så lätt tidigare, men som tur är finns de nu i en butik i min lilla stad.
Som dessutom syr upp dem snyggt om man inte hittar sin egen längd på dem.
Tummen upp!
MAC finns också på några web-shoppar, men köpa jeans på postorder känns oftast lite vågat.
MACs egen webshop levererar än så länge dessvärre inte till Sverige.

Och ett tips till!
Primer från Smash Box!
Ger en sammetslen yta att lägga foundation på.
Och håller hela dagen.


PUCK ☼
.   



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar