söndag 27 april 2014

Klänningskavalkad

Här har jag hittat en del klänningar när jag har surfat runt, som jag verkligen tycker är fina. 

Oftast, när jag gillar en klänning så är det någon som jag tror skulle vara bra på mig.  En del av dessa här nedan, kanske inte passar mig så jättebra, men de är så snygga. 

Sen kan man tycka att många av klänningarna är onödigt dyra.
Jag försöker alltid hitta det jag vill ha, på rea (gäller att ha is i magen;) eller på Tradera, med lite tur.
Ibland har jag lyckats beställa med rabatter.
Och så ser jag dem som inspiration. Man kan ofta hitta nog så väldydda och bra, liknande klänningar hos kedjorna. Och det gör jag också. För vem vill bli ruinerad? För en klänning?
Not me. 

Maria Westerlind.
Underbara, kvinnliga klänningar och alltid bra reor, om man kan vänta.
(och Lindex har liknande, i samma stil)

Greta, i en vacker knalligt grön färg.
Passar de flesta, själv har jag två Gretor, som ska få hänga med i många år, en fyndad på Tradera, den andra på 70% i webshoppen.

Noa Noa, en underbart söt klänning, som jag tycker är både romantisk med anglaisspets, men ändå lite skönt sextiotalsstrikt i överdelen.

Somine dress från Odd Molly.
Odd Molly har alltid någon, eller några vackra och annorlunda klänningar i sina kollektioner.
Här, en sommarklänning i syrenlila. (vacker färg, som jag dessvärre INTE skulle kunna ha).

King Louie. Följsam trikå, kvinnlig skärning. Gillar!

Gant kör mycket i sportiga looker, som 
ex pikéklänningar, vilket absolut inte är min stil, men sedan gör de också en del riktigt söta klänningar, som den här, som dock känns lite för flickig för mig. Men fin är den!

Ilse Jacobsen.
Massor av snygga klänningar, i många roliga färgställningar. Bra skärning, lite över det vanliga i pris, men inte så man behöver sälja sin njure. Den här klänningen gillar jag! 

Och så en Marimekko!
Hur snygg är inte den...
Ett plagg för den långa och slanka, tycker jag. (which sort of, leaves me out;)

PUCK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar