onsdag 2 april 2014

Vart är jag på väg?

Vaknar SUPERtidigt.
Helt i onödan.
Ligger stilla och försöker somna om, men det är som förgjort. Fem timmar tycker kroppen, kan räcka. 


Anar ett ljus, och hoppas på ännu en solig dag.
Vill gärna få en stund på altanen, med en filt över knäna, för det är åter igen onödigt kallt ute.
En filt över knäna. Alltså, ni hör själva.
Vart är jag på väg?
Googlade åderbråck och stödstrumpor. Jag har inga (ännu) (åderbråck alltså) och jag vill verkligen inte ha. Verkar okul. 
Kan man få åderbråck av att sitta med benen i kors? Eller gäller det bara om man redan har åderbråck?

Hur ska man veta?
Under min uppväxt har jag till exempel fått lära mig, att man inte ska bada förrän det har gått en halvtimme efter det man har ätit.
Då kan man få kramp.
Om man går ut med vått hår kan man få reumatism.
Om man sväljer tuggummi kan tarmarna klibba ihop.
Är dessa ovedersägliga fakta?
Sådana mysterier tänker jag på där jag ligger och plirar i gryningsljuset. 
Det är inte så lätt att veta vad man ska tro på.

Funderar på hur jag ska kunna dra ut matbordet på egen hand, och lägga i extraskiva, och sedan putta ihop det igen.
Bordet är från 70-talet och väger ett TON. Massivt trä.

Hoppas att sonen blir glad över födelsedagspresenterna.
Han har fått nya påslakan också.
Dem blev jag glad över:)

 
PUCK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar