onsdag 16 april 2014

Kjolen. Plagget som lever i skymundan.

Jag är en klänningsmänniska.
Bästa, bästa plagget!

Men så ibland ser jag kvinnor i kjol, och så ser det så himla snyggt ut!

Jag hade en jeanskjol från HM som gick i graven förra året, efter att ha tjänat troget i femton år.
Och så har jag en rosa Esprit-kjol, som går att ha på sommaren med bruna ben, och en tämligen urtvättad Desigual-kjol, köpt i Barcelona på den tiden när man bara kunde köpa Desigual i Spanien.
Så det var ett tag sen...

Man kanske skulle satsa på en vårkjol iallafall.
Tyvärr inte så lätt att hitta bra modeller, när det inte finns någon riktig mitt på mig. Var ska kjolen börja och sluta liksom?
Jo, det finns naturligtvis en mitt, men inget mittparti, om ni förstår vad jag menar.
Det är en höft, en midja och så två bröst direkt på den midjan.

Like so. Fast mer.

Den här kjolen som Lindex har nu, tycker jag är hur fin som helst.
Härliga färger, skönt mönster, krispigt bomullstyg.
Men.

Vad ska jag ha upptill.
(På Lindex hade de kombinerat med en SKJORTA. Ööhh, not good.)

Okeej, fattar.
men om man vill ha kort, viftig sommarkjol då?



 Kanske den här från King Louie?
Kräver inte att man stoppar i, vid midjan.

Eller Blutgeschwister?



Skön färg - bra modell!
Nä, jag vet inte?
Kanske ska hålla mig till klänning?
Eder Velpotta,

PUCK ☼
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar