torsdag 12 september 2013

Svart byxa

Ett basplagg som jag ALLTID behöver, är en svart, rak byxa att jobba i.
När det gäller jobbkläder så kan jag köpa dem från alla möjliga ställen, HMs reaställ går lika bra som Fina Butiken.
Fast när det gäller svart byxa och kavaj blir jag liite petigare.
Jag har en figur ( och en ålder) som kräver en något bättre passform än den de allra billigaste kedjorna kan erbjuda.
Däremot lägger jag verkligen ingen förmögenhet på kläder jag sällan sätter på mig till vardags.

Jag gillar ankellängd när det är modernt, det blir liksom lagomlångt på mig:)
Och så brukar det funka bäst med en slät ganska åtsittande byxa, annars ser jag ut att vara ännu större och buktigare...

Gillar dessa två från MQ:

Sthlm Design


Båda 599, det är okej tycker jag. 
De ska klara att packas upp o ned utan att bli jätteskrynkliga.

Dessa två från Esprit som har mycket bra urval av jobboutfits för mig. 


Båda i samma prisklass som MQ.

Sen har Lindex gjort ett försök.
Det ser bra ut, frågan är om de funkar?
Ska iallafall ge det ett försök.
299 kr. 

Tyvärr lite suddig bild, men rak, slät byxa precis som de andra.
Det gäller att hitta den som passar just på en själv. 
Hade ett par fantastiska i många år, uppsydda av en sömmerska.
Suck. Älskade dem. 
Det är väl det man kanske ska göra igen.
En vacker dag.
Tills dess får de här duga!
PUCK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar