torsdag 14 februari 2013

Gillar, och not so much.

Gillar Tradera just nu!
Säljer som sagt ut en del, och har fyllt på under hösten och vintern, mest sådant som jag har sneglat på tidigare men varit för ekonomisk (snål?) för att köpa. Men den tålmodige vinner:)

Det som slår mig är att min förgskala har skiftat genom åren, förr var det mycket svart och klarrött och starka färger, men nu märker jag att jag gillar mer dämpade färger som jag inte skulle tittat på när jag var yngre.
Jag antar att min egen personliga färgskala också förändrats genom åren.
Som en kär, men urvättad tröja...

Men det är vackert när man lägger ihop det:)
Just de här lite murriga-cremefärgerna kommer fram fint på sidentygerna.

 Här är blandat- både bomull och siden. Och vacker, skir spets.



Och så fick jag tag i ett plagg på Tradera som jag velat ha sedan förra våren, nu till ett vansinnigt bra pris:) Och en säljare som måste skickat i samma sekund jag vann auktionen, för plagget var hos mig nästa dag. Tummen upp!
Sen har jag en fin kofta i garderoben, som är på tok för fin för att inte användas, den var ett impulsköp och jag gillar den. Men om jag inte börjar ha på mig den, kommer den att åka ut på auktion. Så måste det bli.

Gillar just nu inte, i vanlig ordning, vädret (ALLTID), de kräk som skriver av sig sin frustration på nätet på ett nedvärderande och ynkligt sätt, (men gillar debatten runt), min fnasiga vinterhy, sömnlösa nätter, att mina favoritserier har uppehåll, bristen på tid,  och att det är så j-a dyrt att renovera badrummet.

Men den här är fin!
PUCK ☼



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar