onsdag 27 februari 2013

Drömmerier

Stack näsan utanför dörren (hämtade tidningen i brevlådan) men på den lilla korta turen kunde jag ändå känna att det låg något annat i luften än iskall vinter. Kanske...?

När jag blir frisk igen ska jag kratta undan löv och gammalt mög i trädgården, för jag vet att där under, där spirar det. De första späda, gröna, försiktiga knopparna.


Det krävs inte mycket mer än så för att jag ska börja hoppas, att snaaart blir det ändå vår?
Fastän jag vet att vi ska traggla oss igenom många långa veckor av illande vindar och frusna fingrar och gråmulen väta.

Men som jag sa till sambon härom kvällen, ALLT kommer att kännas bra, bara jag blir frisk!
Det kändes helt ärligt som, om jag bara kan få slippa hostet och harklet och febern och rosseleländet, så ska jag inte gnöla mer!
Who am I kidding? :-S

Så jag sitter stilla och drömmer.
Till exempel om det här:



 Ett nytt och fräscht badrum, så att man kan vinka ajöss till plastmattor och sliten emalj från 1980.
 Jag behöver inte ett "hemma-spa".
Jag är så nöjd om badrummet är från detta millenniet...


Och en vacker dag är det sommar igen.


Då vill jag vara här!
Vandra, andas in klar luft och stanna på ett litet värdshus för mat och ett glas gott vin..
Snacka om att medelåldern has hit hard:)
Det var ju om detta, jag i min ungdom tänkte, att sånt kan bara gamla trista människor tycka är kul.

Jag var faktiskt uppe på en fantastiskt alptopp med min syssling en gång, en solig junidag på 80-talet.
Vi tog linbanan upp, lokaliserade raskt var man kunde köpa öl, och tog sen var sin cigg för att fira.
Naturupplevelsen var av mindre vikt.

Och nu googlar jag helt plöstligt "hiking boots".
Didn´t see that coming.

PUCK ☼

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar