tisdag 5 juli 2011

Sol, vin och körsbärsträd.

En väninna köpte förra året ett litet sommarhus, som hon under det gångna året har renoverat till en fantastiskt charmigt tillflykt, där jag verkligen förstår att hon njuter av helger och ledigheter.
I lördags var jag ditbjuden på kombinerat födelsedags/inflyttningskalas.
Mycket trevligt - god mat, gott vin och sköna människor.

Ibland klickar livet liksom till - om man ger sig tid att verkligen känna efter.
Att få sitta under bigarråträdet i en trädgårdsstol med ett glas rosévin och samtala med en alldeles ny och rolig bekantskap.
Sen att det var årets varmaste dag, och jag hade valt en (visserligen vacker) men helfodrad klänning från Noa Noa, kanske inte var helt ultimat, men ändå...
Vackert, men svettigt.

Och när jag cyklar längs stranden i min lilla stad, ser jag den ibland från en utomståendes perspektiv, och då tänker jag; Bor jag inte ändå i den bästa av världar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar