tisdag 26 juli 2011

Aktivera sig?

Okej - nu ger jag snart upp!
Mina regnvänliga aktiviteter börjar ta slut.
Det jämngrå, tjocka molntäcke som vilar över oss dag efter dag, endast avbrutet av skurar, är inte kul.
Stop it! Stop it now!

Vi har försökt, tro mig. Men utflykter som inte är väderberoende finns det inte hur många som helst.

Sitta-i-soffan-filmdag - check!
Städa trädgården, åka till tippen och återvinningen - check!
Shoppa- check, check, check! (Man vill ju inte vara pank resten av året)
Fika på mysiga caféer - check. Måste sluta, annars kommer jag snart att rulla fram.
Spela spel - check!
Träffa vänner, äta middag - check! Och inte går det att sitta på altanen i spöregn heller.


Jag hör att jag låter sur, men det är ju tyyyypiskt, när vi har bestämt att faktiskt stanna i vår fina sommarstad över semestern för en gångs skull.

Var väldigt när att leta efter dyr restresa igår.
Har gjort det förr.
Och hamnat på obeskrivligt sunkigt hotell på ett sönderbränt Rhodos.
Nope, inte denna gång.

Har faktiskt väderoberoende aktivitet på gång inför fredagen.
Okej, lite bättre blir det om solen skiner....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar