tisdag 12 juli 2011

Raska beslut

En gång för några år sedan var jag på väg till ett kundbesök.
Det var en varm sommardag och jag hade på fullt blås i bilen.
Rätt som det var tyckte jag att det fläktade fantastiskt bra, och att klänningen verkade sitta betydligt ledigare än den gjort när jag åkte hemifrån.
Jag sneglade försiktigt neråt, och upptäckte att axelbanden i min underklänning som satt fastsydd i själva klänningen, hade släppt och avslöjade min urringning i all dess prakt.
Snabbt svängde jag in på första bästa parkering och försökte med hjälp av två gem att nödtorftigt laga det som gått sönder.
Det gick inte.

Längre bort drog jag mig till minnes, låg ett litet köpcentrum.
Jag åkte dit, och bad om att de skulle ha någon form av klädesbutik, så jag slapp dyka upp i toga.
Och jovisst, i en liten affär hittade jag en klänning, provade den, bedömde att den passade och kunde gå på mitt möte, anständigt klädd, en stund senare.

Idag har jag klänningen, Dudette Dress från Odd Molly, en underklänning från Rose Bud, Joy och ballerinor från Novita.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar