söndag 1 februari 2015

Spottar upp mig

Jag känner att jag behöver ta tag i mig själv. 
Alltså, på riktigt.
Det  kan helt enkelt inte vara nyttigt att livnära sig på fika, som jag har gjort den senaste tiden.
Well, vad kan jag säga? I am a sucker for socker... 
Kan med lätthet avstå ostar och såser och chips o dip, men tusan, jag ÄLSKAR fika!
Så nu detoxar jag.
Alltså, inte Hard Core, såtillvida att jag verkligen tror att jag hjälper kroppen att bli av med slaggprodukter, det klarar den så bra själv, men en riktigt nyttig helg utan godis, utemat, småätande och alkohol.
En rening:)
PS- sambon åkt till Italien, och sonen har också flytt fältet.
Konstigt.


Gott!

Och detta fanns i mitt paket!


Ett underbart armband från Malene Birger!
Den som väntar på något gott...


Som filmtips idag har jag en serie i sex delar. Top of the lake.
En långsamt berättad historia från Nya Zeeland. 
En morgon står en tolvårig flicka till bröstet i en iskall sjö. Vad är det som har hänt? Till den avlägsna, men oh så underbart vackert belägna hålan, kommer den kvinnliga polisen Robin, utflyttad till Australien, men hemma för att hälsa på sin sjuka mamma. Men hur påverkas hon av hemvändandet, och vad är det som pågår?
Skriven och producerad av Jane Campion.
Vacker, spännande och oerhört välspelad!

Sträcksåg:)

Nu är det bara en kopp te, och en film som alla verkar ha sett utom jag, sedan hopp i säng! 

PUCK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar