fredag 20 februari 2015

Att inte lyckas

Försöker portera mitt nummer till en annan operatör.
Alltså - HUR svårt kan det vara?
Tydligen enormt jättejättesvårt, och eftersom Telia hade noll koll i det här fallet, kommer jag att stå utan nummer och telefon nästa vecka.
Thank you very much.
Läste att Sverige var sämst och långsammast i Europa på att portera nummer.
Jag tror på det.

Tills vidare får jag sitta och titta på nya, fina, fungerande telefon. Den ligger som en liten installation på bordet.
Känns ju sådär...

Skickat iväg sambon för att handla mat till kvällen, han har också fått leta upp ett recept som han ska laga.
Verkligen hans favoritsysselsättning. Inte.

Han är en underbar människa på alla sätt och vis, men han har tamigsjutton matlagningsfobi.
Det går bara inte!
Helst ska mat bara dyka upp på tallriken, god och, vällagad och inte av honom då, mind you.
Men jag tror på aversionsterapi i det här fallet.
Det är bara å göra det.
Jag vet ju att det kommer att bli gott:)

Och så hostar jag igen.
Så vet ni det.
Och min stol är här.
Bliss. 

PUCK

1 kommentar:

  1. Hej Puck!

    Jag heter Fredrik Börjesson och jag skriver från Telia Digitala Kundtjänst och arbetar med sociala medier som bloggar m.m

    Jag läste ditt inlägg och förstår din frustration gällande en portering av ditt mobilnummer som inte har blivit aktiverat än. Gäller det en portering över till oss på Telia?

    Du får jättegärna skicka oss ett pm på Facebook, Twitter eller så kan du chatta med oss live på Telia.se, så skall vi kolla på ditt ärende och se om vi kan ordna porteringen tidigare än vad som är satt.

    Du får ha en trevlig helg!

    Med vänliga hälsningar

    Fredrik Börjesson
    Telia Digitala Kundtjänst

    SvaraRadera