måndag 9 februari 2015

Månadens hiss och diss

Jorå.

Nu kommer den igen. Min hiss och diss-lista.
För februari.
(Känns så skönt att bara ohämmat kunna gnöla (och berömma) rakt ut:))
So, brace yourselves.

På plus:

Ranunkler.
Den Släta Bullen. Ett underskattat bakverk. (Obs, absolut ej torr!)
Allt från Malene Birger.
Att det blir ljusare.
Nya påslakan.
Nystädade skåp.
Underbart roliga musikalen Spamalot! Framförd av duktiga ungdomar i Min lilla Stad.
Att sova. (Alltid på hisslista, alltid)
Blå Ögon, svensk serie. Men tittar någon mer än jag?
Boardwalk Empire. Luuurve it!
Johan Hakelius i Spanarna. Får jag bli Din Vän?
Empanadas. Latinamerikanska piroger.
Tidig After Work.

På minus:

Priset på ranunkler. 106 riksdaler för typ, tre spretor! 106!
Apelsinsmak. Alltid!
Att jag inte har råd att köpa Malene Birger.
Att mina fönster är horribelt smutsiga, och att det SYNS i ljuset.
Människor som tjatar om LCHF.
Skåp som ligger inköpta, men ouppackade under min trapp i fem veckor.
Vårt risiga nätverk.
Min snoriga näsa.
Min nya och dyra, men fullkomligt värdelösa, expertpincett. Den suger.
The bags under my eyes.

På plus:

Att februari är en kort månad.
Och att Lindor finns.

Man är lite seg...
PUCK ☼







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar