tisdag 3 februari 2015

Jag vill bara kura

Vet inte vad som händer?
Vill liksom bara kura ihop mig till en liten boll, och ligga och spinna i soffan. Bland mjuka kuddar och filtar. Har inget behov av sällskap, jag känner eremiten i mig träda fram.
(Det bor en eremit där inne, annars skulle jag inte stå ut med mitt jobb, det blir måånga och lååånga ensamma timmar.)

Nu har jag dessutom gripits av någon sorts nestingattack. Jag vill bona och greja.
Brukar inträffa vid:
A) Flytt till nytt hus
B) Graviditet

Och nu är det ingendera.

Shoppar små lyktor. Ljus. Påslakan.
Ligger bland mina tusen kuddar i sängen, och läser.
Tittar på Girls.
Dricker te.

Något mörkt, men blixten sabbar feelingen.
Litet LED-ljus, fönstret sitter högt uppe i trappen.
Har alltid velat ha någon ljuskälla där, och levande ljus vore livsfarligt.

Vita tulpaner, som jag älskar mest, med ännu en skir ljuslykta framför.

Visst är han fin?


Anna Karin Elde
Och i morgon bitti ska jag upp, och gå på pass.
I grupp.
Hur ska det gå?

PUCK


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar