onsdag 11 februari 2015

Onsdagssnuva

Vaknade med ont i halsen och snuva. Pang, sådär bara.
Skrap, skrap, snor, snörvel.

Så idag har jag tagit det ganska piano, utforskat min nya telefon, kopplat på min nya Marshallmusikmaskin, och hjälpt mor att komma igång med hennes nya telefon.
Plus talat i telefon, och mailat hit och dit, fixat kvitton, så att jorå, det ser ut att ordna sig med saker och ting!

Pärlhyacinter på bordet, jag satte dem i en glasburk. Och det blev ju bra, tycker jag.



Ser nästan ut som nån mysko svamp?
( Barndomsminne från svampskog.
Sällan någon god svamp, utan helst underliga, sällsynta weirdo-svampar.
Som min far kunde slå upp i en av sina böcker när vi kom hem igen. 
Och jag som bara ville plocka kantareller.)

För övrigt så hoppas jag att min nya köksstol kommer imorgon, så att gammal skev pinnastol kan bytas ut mot stadig ny!

PUCK


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar