måndag 26 januari 2015

Mååååndaaag

Igen.
Gråväder. 
Ösregn. 
Man vill helst bara ligga under en filt på soffan, och sova bort alltihop.
Men! 
Jag har genom trial and error förstått, att det där att ge efter och bara gräva ner sig, fungerar inte på mig. Jag mår inte ett smack bättre. 
Nä, ut i det lilla ljus som finns, det är enda sättet. 
Så jag tog en lunchregnspromenad. Den blev man inte så värst mycket gladare av, i och för sig, men jag lyckades hitta lite reaprylar  på 70% igen :) att pimpa hemmet med. 

Tre små söta vaser, som sen ska få snödroppar eller vintergäck i sig. Snart!
Alltid svårt med de där puttefnaskblommorna som kommer först. De brukar hamna på sniskan i nåt snapsglas. Fult.
Dock passande kan man tycka. 

Ser att de vita julstjärnorna från advent inte vill ge upp än.
Men här i fönstret står de fint.


Sedan så reashoppade jag lite till sonen, ett par jeans och en tröja. Det är roligt att handla till den gossen, han blir alltid så glad och tacksam. Faktiskt.
När han var liten var det samma sak, en ny t-shirt, och han ville prompt ta på sig den på en gång. Cute.

Gillar tvätten. På en Ungdom. 

Gillade not so much - den här tröjan på rea.
 Kategorin "Du trodde att mardrömmen var över"?
Det var den tydligen inte.


(Obs, finns i svart också.)

PUCK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar