tisdag 13 januari 2015

Bokläs

Äntligen läser jag böcker igen!
Orkar / hinner inte så mycket när jag jobbar, men har börjat plocka med mig pocketböcker på planet, lätta att bära, och får plats i handväskan.
Och jag har läst!
En del skrot, men också ganska mycket som är bra.

Läste ni Lena Anderssons "Egenmäktigt förfarande" härom året? Ester Nilssons hopplösa och idiotiska undergångsdömda kärleksaffär med en skitstövel?

Nu läser jag uppföljaren "Utan personligt ansvar".
Sedan förra gången har det gått fem år.
Ester Nilsson träffar ny skitstövel. Och nä, tydligen lär man sig inte av sina misstag.
Jag vill typ bara ta tag i henne, och skrika åt henne! (Samt ge älskaren en fet smäll) Aaaagh!!

Och Lena Andersson skriver  på en svenska som gör mig grön av avund, vilket språk...

















Katarina Wennstams "Stenhjärtat".
Ännu ett förfärligt fall för Shirin Sundin, åklagaren, och Charlotta Lugn, polis.
Shaken baby syndrome den här gången. Verkligen ingen happy story, nu heller, men spännande. 
När går människan över sin gräns egentligen? 
Vad kan pusha  oss? 
Bättre än "Svikaren", Wennstams förra. 

Och så Hans Koppels "Om döda ont" Finurligt, förfärligt och en bladvändare! Läste och läste! 
Om mord, och hemska människor. Läsvärd! 

PUCK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar