måndag 12 januari 2015

I limbo

Ni vet.
De där dagarna man BARA INTE KOMMER IGÅNG.
Jag segar mig upp och har naturligtvis sovit uselt. Segar mig till frukost, och fortsätter sedan planlöst och håglöst resten av dagen. Jag får gjort det jag måste, men icke ett jota till.
Vad är det för fel?
 Får åka till fruktaffären och köpa mer apelsiner eller nåt?



Efter nogsamma försök att piggna till har jag nu:
 Ätit en apelsin.


Tränat.
I mina nya allroundträningsskor från Reebok.  Kändes helt enkelt så mycket bättre , de gamla skorna hade gjort sitt- har även införskaffat nya löparskor (julklapp:) men inte provat dem ännu.


Köpt vårblommor.
Ranunkler och tulpaner, idag i krämiga toner.


Testat en ny väldigt smickrande reatopp från Esprit, fanns i två varianter, tunn trikå, med omlott fram.


Och som grädde på moset - ska prova ny hudvårdsserie, Emma S.
Testar ansiktstvål, serum och dagkräm.
Alla mina gamla tuber tog liksom slut samtidigt, har använt slattar ur olika burkar den senaste veckan. Känns inte superfräscht direkt.
(Och det är väl så jag har känt mig, inte superfräsch direkt...)
Men, jag ger detta en chans.
 Snart ser ni mig dansa nerför gatan, pigg som en lärka, med strålande blick och en fantastisk lyster i hyn!

Om inte annat, så kan man ju alltid hoppas på placeboeffekt.
PUCK ☼
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar