måndag 31 mars 2014

TÄVLING! För att kunna sova i ro...

Se här.
En bild från mitt sovrum.
Ser väl ganska mysigt ut, eller hur?
Och det är det. Om det inte vore för en liten detalj. 
Sängen.
Sängen som jag bara törs visa lite, lite, lite av gaveln på.


Den sängen är inhandlad på IKEA, hösten 1988.
1988! Det är jättejätteleängesedan!
(Sanningen är iofs, att madrasserna är utbytta både en och två gånger.
Men inte ramen.)
Den har flyttats och flyttats, skruvats isär och ihop, isär och ihop. Och ihop sitter den.
Barely.
Den är som en mycket gammal och skör dam, som måste behandlas med yttersta försiktighet.
Man sätte sig på sängkant. 
Man lägge sig med största försiktighet uppå sängen.
Täcket drages långsamt upp till önskad position. 
Sedan sover man. Man rör sig inte hit och dit, då rör sig sängen också.
Och protesterar högljutt knakande.
Gud förbjude hostningar. Då skälver sängen som en Atlantångare i full storm.

Sängen har fått jobba hårt under åren.
Jag har varit gravid i den två gånger. Och då snackar vi elephant mum-gravid.
I sängen har det vårdats sjuklingar i allehanda åldrar.
Där har i perioder sovit mamma, pappa, stort barn, plus litet barn. Samt fet katt. Samtidigt.
Det har skuttats och hoppats och busats i sängen. Och lästs sagor.
Så.
Det är dags att dra sig tillbaka.

Men att genomföra detta har tyvärr hamnat sist på prioriteringslistan. Det är liksom alltid något annat som sniker sig in före.
En ny cykel.
Trädgårdsmöbler.
Köksstolar som går att sitta på.
En toastol. Som går att spola.

Så sängen lever vidare. Det går ju att ligga i den. (Sort of)

Och nu så presenterar jag härmed TÄVLINGEN!

En BLOGGTÄVLING (det ni!) i samarbete med SLEEPO.
Man kan alltså vinna en säng hos Sleepo via bloggen Att vara någons fru .
För att vara med ska man ha en blogg (check)
Man ska motivera varför man vill vinna - se ovanstående inlägg så förstår ni.  (check)
Fast ni behöver INTE utgjuta er så.
Titta här så får ni se: http://attvaranagonsfru.elsasentourage.se/
Om jag vinner (pleaseåpleaseplease) så önskar jag mig den här :http://www.sleepo.se/stjarnbadden-safir-kontinentalsang-sangpaket.html

Jag menar - kolla!
Ni fattar!
Den ser så skön ut!
Och tyst;)

PUCK ☼
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar