lördag 29 mars 2014

Stillsamt

Och här satt jag och earth-hourade alldeles själv.
Med magen fullproppad av allsköns (gott) junk. Längesedan jag så bekymmerslöst tryckte i mig, som idag. Rätt skönt faktiskt. Kom hem tidigt från väninnan där det grillats. 
Och halv tio, eller strax efter får jag väl erkänna, släckte jag allt elektriskt ljus, och så kurade jag stillsamt skymning för mig själv.
Alldeles tyst i huset, bara, bara jag.

 
Efter en lång lördag, där jag hunnit med det jag ville, inklusive en eftermiddagslur, känner jag mig så till freds! (är allergisk hela våren, och vill egentligen bara soova, obligatorisk lur, om jag ska hålla mig vaken till 21.00...) 

Så sken solen, och grannen har huggit ner ett stort träd, så att vi får mycket mer ljus över vår altan och balkong, och i krukan utanför ytterdörren lyser vårblommorna.
Nu skall lite till på plats, sen är jag så nöjd, så nöjd!
Lovar!
PUCK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar