torsdag 20 mars 2014

Möter våren. På riktigt.

Jodå.
Där fanns den. Våren.
På riktigt. I Wien.
Åååh, helt underbart, jag lyckades få loss några timmar att bara ge mig ut och GÅ.
Jag satte mig där i Stadtpark, och runt om mig lekte små barn med sina far- och morföräldrar, och magnoliorna och körbärsträden blommade, solen sken, himlen var blå och jag började nästan gråta.
För att det var så härligt!



Och jag hann sitta på en uteservering och dricka Melange och bli tilltalad "Meine Dame".
Och äta god österrikisk äppelkaka. 
(OBS- ej strudel. Mystisk deg, och NÖTTER. )

Sen strosade jag lite i butikerna, utan att köpa något.

Jugend. Btw.

Hittade en del, men i Wiens innerstad är det EXKLUSIVT som gäller, och jag känner mer för att lägga pengarna på annat i år. ( läs Snygg toastol)


Solsken och hästdoft. Inte det sämsta.

Fint var det.
Men chocken när jag klev ut från flygplatsen hemma. Fortfarande iklädd bomullsjacka. 
The horror. The horror.
Idag fryser jag.

PUCK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar