onsdag 12 mars 2014

Nope.

Nope.

Det finns somligt som inte fungerar.

Till exempel lågt ringade kläder + större byst.
Många tror att nätt byst är det stora problemet vid klädprovning, men jag kan tala om att större byst är PRECIS lika besvärligt.
Beställde hem en klänning som såg SÅ fin ut på bilden på nätet, dessutom beskriven som "med lagom djup urringning" .
Japp - möjligt, om man är en diskret B-kupa.
Jag såg ta mig tusan inte KLOK ut!

Det är Paula och jag....
 Sorry, it has to go back...

Byxor i allmänhet, och då partiet stuss-rygg.
Där finns nämligen i mitt fall, en svank.
Problemet: Byxan ska passa över rumpa/lår (eeeeeh)
Resultat: Ett gigantiskt glapp ovanför rumpan, innan ryggen. Vad ska jag ha där? Ett mjölkpaket? En ihoprullad tidning? En puckel?

Jag är bilden "before"
Typ, jämt.
Otroligt irriterande.

Stövlars vadstorlek.
Så här: Jag har storlek 37 på skor. Min fot är fullkomligt normal.
Min vad är det inte.
99 procent av alla stövlar jag provar glider fint på foten.
Sen börjar då problemet med att få upp dragkedjan. Det går till vadmuskeln börjar, och där är det ohjälpligt STOPP.
För att inte tala om stövlar där benet ska stickas ner. Oj, oj, oj. Inte en chans. Stöveln blir liksom hängande på foten som en gigantisk jättestrumpa. Eller som en orm som ömsar skinn.
Deppigt.

Like so.

(Det finns vissa märken som faktiskt har olika vadstorlekar på sina stövlar, men då blir oftast hela stöveln jättestor. På mig är det bara precis själva vadmuskeln, så XL-varianten blir oftast som Monsieurs kragstövlar...)

Halterneckbikini utan bygel i sidan.
Ni vet, två trekanter i vilken size som helst, utan stödjande bygel i sidan.
Finns massor på marknaden, tro mig.
Samma problem som punkt 1.
Funkar möjligen om man har plastbröst?

Så här kommer det inte att se ut

PUCK ☼
   








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar