måndag 15 april 2013

Kan man klippa sig såhär?

Kan man det?
Få en sån här frisyr?
För det skulle jag vilja - en gång i livet...

Blankt och friskt.
För mitt hår kan inte det.
Det helt omöjligt! Hur man är sprayar och oljar och behandlar det så ligger det snyggt, ungefär så många sekunder som det tar att ställa ifrån sig balsamflaskan, sen så ZITT -  ett lätt ulligt fjös uppe på skulten.
Som min dotter sa "varför har vi hår uppe på håret?"

Det kunde varit värre, typ inget hår alls till exempel. Det hade inte varit så kul.
Och jag förstår att de enorma hårmassor som många filmstjärnor visar upp är lur.
(Extensions heter det..)

Jag har provat olika produkter. Med varierande resultat.
 Oljeinpackning - det blir jättefett i hårbotten, men topparna är fortfarande risiga.
Hårolja i sprayform - håret blir så platt att det ser ut som om jag har ungefär ett hårstrås tjockhet. Över hela huvudet.
Balsamspray - håret luktar bubbelgum, och känns som fetvadd.
Samt behåller fortfarande sin dockhårsliknande textur.



Om detta blir modernt, kommer det att gå bra för mig! :)

Annars läser jag den här:


"The Buddha in the Attic" av Julie Otsuka (Vi kom över havet, sv översättn)en mycket gripande roman om japanska kvinnor som importeras för att bli fruar åt japanska män, som utvandrat till USA.
Skriven i en slags "stream of consciousness". Den ger röst åt alla de olika kvinnorna, de är alltså huvudperson allihop.
Deras liv blir inte som de har tänkt och föreställt sig.
Rekommenderas.



PUCK ☼

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar