söndag 14 april 2013

Gammelkompis och en balja rödvin

Igår när jag satt vid datorn, ringde det helt plötsligt på dörren.
Det visade sig vara en mycket god, gammal vän (nä, hon är inte gammal, men vi har känt varandra i över fyrtio år). (Hon är i och för sig tre dagar äldre än jag. Om man är petig)

Vi skulle ses, har bokat in middag och besök sen länge, men jag hade bokat in NÄSTA lördag, och synkat alla min kalendrar till det datumet.
Min väninna hade bokat in denna lördagen, och kämpat sig hem till mig med tåg och allt.
 Min kära lojale sambo sa, att han sätter pengar på, att det är jag som har bokat fel.

I vilket fall, så blev jag överglad, hade ingenting alls inbokat för kvällen, och gästrummet var nystädat, och renbäddat.
 Så det blev en toppenkväll, med indisk take-out, marängsviss och vin.
En masse.
De där överraskande kvällarna, visst är de oftast de bästa?

Och vad jag gillar min väninna.
Hon är världens snyggaste och smartaste.
Och SÅ mycket roligt vi har haft genom åren.
Nu blev det re-cap med fniss och gapskratt och klump i halsen ibland också.
Som det ska vara.

Naturligtvis hade jag bokat fel.
Kollade mailen i efterhand.
Men det gör inget, då kanske vi kan ses nästa helg igen:)




PUCK ☼

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar