söndag 21 april 2013

En helg i bilder

När jag kom hem på fredagseftermiddagen, möttes jag av två minst sagt, frustrerade män.
Vi hade köpt en ny byrå till sonens rum, på den stora nord-danska möbelkedjan.
Platta paket.
Med "beskrivning"
Citat "den i särklass uslaste någonsin".
A) Bilderna stämmer inte ihop med vad som i realiteten ligger i paketet.
B) Vissa moment har man helt enkelt utelämnat.
C) Det ska bli spännande, att se vad som ligger kvar på golvet när möbeln till slut är färdigmonterad.

 Tips: Släng instruktionen åt fanders, och klura själva ut förfarandet.

Men vad i alla.....??


Men hur i ........!har de tänkt här!

Lördagsförmiddag på torget.
Matmarknad.
Med tysk korv, engelsk fudge och bayersk kringla. Bland annat.
Iskallt, men sol!

Eine Currywurst, bitte!

På väg till travet, för att vinna storkovan?

 Min söndag börjar som varje dag - ner till gymmet för att göra sjukgymnastik.
Trösten är, att det känns bättre för var dag.
Och Gott im Himmel, vilka benmuskler jag kommer att få!



I varm och skön munkjacka från norska Skogstad, och med de blekaste smalben vi sett sen...nånsin??

Och nästa bild ljuger.
Träden är inte det minsta gröna än.


Men himlen är blå!
Och idag:
Grillpremiär!:)

PUCK ☼

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att du fångat en bra vårkänsla - du fina Elisabet :)
    Mina ben är inte bara vita de är rivmärken från grenar och lite släp hit och dit ;)

    SvaraRadera
  2. Tack! Vad snällt!
    Men, vitare ben än jag...?;)

    SvaraRadera