torsdag 14 mars 2013

Dagens outfit

Dagens outfit är inte min, utan måste idag få gå till sonen.
Han ska på Göteborgsoperan, och har fått på sig snyggkläderna, kavaj, skjorta, chinos och fluga.
Då måste Mor naturligtvis fram med kameran för att föreviga detta!
Bilden är beskuren, dels för den unge mannens skull, ni behöver inte nödvändigtvis beskåda hans något besvärade anlete ("VA? Ett kort TILL??!), utan bara outfitten. Snygg tycker jag. Uppklätt, men inte stramt.
Jag har aldrig gillat när småpojkar kläs upp som små låtsasfarbröder, i kostym och slips.
Nu funkar det i och för sig med kostym, på en nästan-sexton-åring, men jag tror att han känner sig mer bekväm såhär.
Och jag tycker att han blev så stilig. En fröjd!


Jag hoppas verkligen att de får kul! Fantastiskt initiativ av skolan, heja, heja!

Och riset blev bättre med lite färg, eller hur? :)

Fortfarande spretigt, ser jag....

Sitter och jobbar vid datorn heldagar nu, så jag MÅSTE sträcka på mig lite, är helt krokig känner jag.
Liten runda runt kvarteret!

Sen dagens undran:
Sambon lagade middag i helgen, jättegott, men lämnade detta i kylskåpet.
Why? Vad ska vi ha dem till? Två små skrumpnande champinjoner?
I don´t get it.


PUCK ☼

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar