torsdag 28 mars 2013

Budget eller lyx - budget, tack.

Igår var jag och shoppade, ett svart linne, och en vit och en svart kofta.
Användbara på jobbet, visst, men hur spännande låter det?
En vit och en svart kofta??
You are living on the edge, som en väninna kommenterade.

Men titta här - de är jättefina tycker jag. En svart med gulddragkedja, den vita med bronsfärg.
Tänker att den vita blir riktigt bra över sommarklänningarna.
Sen. Någon gång i en avlägsen framtid.

299 kr hos KappAhl
299 kr hos KappAhl
Och sen titta här på Odd Mollys Triumph jacket -

 
Odd Molly 4990 kr

Det är klart att mina KappAhlskoftor inte är i närheten av Odd Mollys fantastiska virkade jacka, men hallå - 4990 kronor?
Att leva med lite sämre finish och kvalitet kan vara värt 4691 kronor.
Mina koftor är ändå superfina.
Sen fick man ett extra plagg gratis om man skaffade Kappahlkort, och 25% på nästa köp!
Vilken vinst!
Nappade åt mig en festtunika, som kostade 299 kronor, det vill säga 0 kronor.
Oh joy!

KappAhl har fått in en ny kollektion, Hampton Republic, fina plagg med marin-preppy-tema, The Hamptons, ni fattar...
Blev lite sugen på de här-

349 kronor för den här tröjan, om jag inte missminner mig.
Påminner om Boomerangs tröjor.
 Tjockt stickat bomullsgarn. Såg väldigt mysig ut.
Och blusen från samma kollektion, söt modell.

Fanns i tre olika färger, 249 kronor.

Man kan få mycket för pengarna!
För det är inte alla som kan, eller vill hosta upp 1800 för en bomullströja eller 5000 pix för en kofta...

Nu ska jag klösa fram lite påskpynt:)

PUCK


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar