söndag 6 januari 2013

Söndagspromenad och lite rea...

Idag var det en sådan dag där man på något sätt kände, att kanske, kanske skulle solen kunna eventuellt få för sig att titta fram?
Så efter att ha städat (bort julen bla a, buhuhu, men har köpt tulpaner för att muntra upp mig), så gav jag mig ut på en promenad i två timmar.
Det började dock lite mulet...


Himlen ganska grå, men inte sådär totalt igengrodd.





Jag brukar oftast lyssna på radio när jag är ute och går.
Hade laddat ner ett Morgonpass, som jag missade före jul, där Anders Jansson var gäst.
Knallade på med mina proppar i öronen, och skrattade rakt ut ibland.
Är det det som kallas En Lallande Fåne?

Och finns det något vackrare än havet?



Menar inte bara detta havet. Alla hav går bra. Gärna de, som flankeras av en solig sandstrand. Med små solstollar och parasoller på. Och en liten bar:) Med paraplydrinkar.


Detta är också fint.
Trots att man knappast sportar solklänning här, utan töntig toppluva och underställ i fleece.

Och när jag skulle fixa liten ta-med-present till vårt värdpar förra veckan, ramlade jag över grymme-rea...

Jag började i den här affären.
Och det gick ju bra:-S

Man kan säga att det rådde en lätt febrig stämmning där inne.
Kände faktiskt att pulsen kom igång lite på mig.
Som sann chokladjunkie, måste jag säga att Lindt gör den GODASTE chokladen.
Den är bara, åh, MUMS!
Skyndade mig ut så raskt jag förmådde.







Sen gjorde jag lite reafynd. Tjänade massor av pengar!
Tex Fonda dress från Odd Molly, i en fin blå färg.
Och till ett riktigt bra pris! Jag hade en rosa likadan för några år sedan, men sålde den då den blev för stor för mig.
Den här, i en mindre storlek sitter som en smäck. Jätteskön, och fin kvinnlig passform.
Sedan hittade jag en liten billig partyväska på Noa Noa.
Mycket bra att den har lång rem, oftast är aftonväskor, kuvertväskor. Snyggt, men inte så praktiskt.

Här är den, grå sammet och pärlbroderier.
Och lagom stor.
















Avslutar med en liten Dagens.
Med ännu ett reafynd - en fin blus med broderier, väldigt kort i modellen, men jag har typ ingen bål, så på mig funkar den.
Gamla svarta jeans från Esprit, gamla svarta kängor från Vagabond och skärp från Liebeskind.

PUCK ☼

2 kommentarer:

  1. Snygg brud och stämningsfulla bilder men chokladbutiken har jag visst missat. I vår stad? Gillar din ton.

    SvaraRadera
  2. Tack! Go forth to Freeport Katrine!:)

    SvaraRadera