lördag 19 januari 2013

Shoes

Jag är kort, och har alltid gillat höga klackar.
Jag kommer ihåg hur jag tränade hemma med mina första skor med ansenlig klack (vita sandaletter med smal 80-talsklack) och vandrade fram och tillbaka på källargolvet(gillestugan) för att det inte skulle se vingligt eller stolpigt ut.

Tror faktiskt att jag nuförtiden skulle klara av ett "Stiletto race":)

Jag förstår att den som inte har tränat att gå med klackar, tycker att det känns avigt, eller tycker att det är FÖR obekvämt, men sorry, det går inte att slå klackar, när det ska se riktigt snyggt ut.
Hållningen blir alltid så mycket bättre också...
Och en lång kvinna som har ett par högklackade skor, och sträcker på sig - wow, då blir iallafall jag riktigt avis.


Här är några skor jag verkligen gillar:

Clarks, stövletter i mocka, riktigt bekväma!

Clarks

Bronx, brukar alltid vara bekväma, den lilla platån gör också att foten vilar bekvämt.

Bronx

Swedish Hasbeens, Chelsea Boot.
Alltid hur bekväma som helst. Personligen tycker jag att de är väl dyra, men Hasbeens egen webshop brukar ha en hel del på rejäl rea, så det lönar sig att kolla.

Swedish Hasbeens

Och de här, Cosima boot från UGG, svindlande höga, men underbara, med fårskinn i sulan, gosigt!
Det går att se cool ut, och vara varm om tårna:)

UGG

Om man nu ändå inte är övertygad om att det finns bekväma, högklackade skor, utan vill fortsätta med platt, så kan jag varmt rekommendera danska Angulus. De är utan tvekan de bekvämaste skor jag har ägt! Tyvärr inte så lätt att få tag på vuxenstorlekarna i Sverige...
Angulus

PUCK ☼


2 kommentarer:

  1. Vill ha alla stövlar du visar. Älskar högklackat o har det nästan alltid. Jag är inte heller så lång o tycker som du att kläder o hållning blir så mycket snyggare när man går i högklackat. Njut lördagen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Visst är det så?! Men både UGGsen och Clarksen är faktiskt bekväma. På riktigt:)
    Ha det bra!
    Lisa

    SvaraRadera