söndag 20 januari 2013

Att roa sig while being sjuk.

Influenstider.
Pang, där satt den!

(Ni vet de där filmerna där 90 % av världens befolkning dör av en mystisk pest? De börjar alltid med att någon nyser eller hostar på en flygplats. Sedan en animation, där vi får följa pestens spridning över världskartan. Hu.
Den personen är jag.)

Men nu, när febern har vikit undan och jag är mer behändigt sjuk, dvs jag klarar av att sitta upp och läsa, till exempel.

Då gäller det att få tiden att gå.

Jag planerar en rensning av garderob. Kläder har ackumulerats där sedan över ett decennium.
I alla storlekar.
Jag har så svårt att slänga... Men nu måste hända något! Jag har bara inte plats. Den där underliga tunikan i klistrigt konstmaterial från 2003 till exempel, som jag inte har haft på mig sen 2004, behöver den verkligen ta upp plats i garderoben?
Svar: Nej!
Så fort jag känner mig bättre ska jag göra en rensning som aldrig förr!
Än så länge orkar jag bara planera...

Tackolov för serier.  Deadwood som jag aldrig såg när den kom.
Och Palme, som jag spelade in i julas.

Julklappsböckerna hinner läsas. Mycket trevligt att ligga under filten med en roman, och sippa lite på tranbärsjuicen emellanåt.

Att följa handbollscupen som jag skulle varit på IRL, om jag inte hade blivit sjuk, på nätet.
Det innebär att man tittar på en skärm med resultat, som uppdateras när det blir nytt mål, i fyrtio minuter.
Dvs, vi stirrar på en stillbild i tre kvart. Och det är spännande.
(Ungefär som Kalle Vrånglebäck på 70-talet, om någon nu minns detta rafflande barnprogram?)

Jag dricker te och äter Non Stop.

Jag surfar planlöst runt på nätet och fantiserar om spännande ställen man kan resa till, när det blir sommar och varmt och semester. Som Budapest.
Eller Tegucigalpa.

Jag funderar på hur länge det går att leva på Risifrutti (och lite choklad) innan man får bristsjukdomar.
Ganska länge, hoppas jag.

Och så tänker jag på ljumma kvällar med en mild bris, när jag sitter på altanen och läppjar på en sval drink.
Fast det är definitivt bara i fantasin. I verkligheten står jag med en burköl i handen (torgvantar mot kylan) och regnjacka, och håller ett paraply över grillen så att elden inte ska dö innan korven är klar.


Vem längtar inte efter våren...






Den vill jag hålla i handen då´rå.....

Rosa jeans från Esprit,
tröja från Odd Molly,
 och vita sandaler från Jimmy Choo (Nä, det går lika bra med Scorett, men de ÄR snygga)

Det är sånt jag funderar på while being sjuk.

PUCK ☼

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar