tisdag 15 januari 2013

Host, host...?

Ser inte så lovande ut, eller hur?
Senaste gången jag drabbades av influensa var 1992, men jag minns det. Fyra dagar nedbäddad i soffan, skavfötters med lilla dottern. Att försöka ta sig ut till köket då och då, för att fylla på saftbringaren med skakiga händer, var ungefär allt jag klarade av.
Sen följde ännu en hostig vecka som avlutades av dubbelsidig lunginflammation.
Tur att jag inte levde på 1800-talet i en torpstuga i skogen. För då hade väl livet tagit slut, där och då.

Nu har vinterinfluensan slagit till men jag har liksom nästan upphört att bekymra mig, som jag har kryssat mellan insjuknande kollegor och kunder under åren, utan att bli sjuk igen.
Fast nu har vi den i huset. Mannen ligger som en slagen hjälte, totalt hjälplös och eländig.
Och jag känner mig som Krösa-Maja, "Far hem, far hem, vi har tyfus på går´n!"
Stackars den som är sjuk.
Nu går jag och väntar, det är lite som att gå och vänta på att pesten ska ta en. Känns det inte lite febrigt? Gör halsen inte lite ont?
Jo, den gör tyvärr det, jag är SÅ körd:(
 

Drömmer om den här istället- visst är den fin?

Jag som samlar på klänningar, det är mycket roligare än frimärken, eller prydnadstallrikar.
Saga Shimmer Dress...
Har sålt lite grejor på Tradera, så då blir den ju typ, gratis?












Kommer att bli det här istället, så är det.

Pyjamas.
Varm.

PUCK ☼













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar