fredag 7 februari 2014

Nervös

Gjorde ett FYND på Tradera! Ropade in en klänning för 10% av vad den kostar ny. En klänning jag suktat efter. Men.
Förre ägaren var rökare...  
Klänningen kom. I perfekt skick faktiskt, men med en air av cigarettrök som fyllde hela huset i princip.
Måste alltså tvättas... När jag tittar på lappen ser jag att det är kemtvätt. Suck.
Den enda kemtvätten som fanns i staden, slog igen för en hel del år sedan. Då måste jag alltså köra till närmsta ställe (7 mil). Krångel! Sen skulle väl tvätten kosta dubbelt så mycket som klänningen. 
Jag har nu tagit en rövare, och tvättat på ulltvättprogrammet, och sedan torkat klänningen enligt alla konstens regler. (Vilket inkluderar frottéhanddukar, och strykning med linnelapp, och formning.
Känns som om jag har byggt en ny klänning.)
Och vete tusan, om det inte verkar funka hyfsat bra ändå!
Den ser inte helt galen ut, när jag krånglar på mig den i fuktigt tillstånd.

För seriöst- kemtvätt?? På en klänning?
Det är liksom inte 1964. 

Håller mina tummar att den inte har krupit upp för mycket. Den var något över min knägräns, som det var. Om jag säger så.  Lite kortare och man kommer att tro att jag har gått ut i topp, och glömt byxorna hemma.
Fast, alltid gläder det väl någon. 

No good.

PUCK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar