fredag 21 februari 2014

Fredagstankar

Nu var det minsann fredag igen!
Fast det blir inte mycket av den, när jag änteligen har asat mig hem, kommer det mesta av fredagskvällen att vara över...buhuhu...
Men jag har tillbringat torsdagen och fredagen på kurs, en kurs om var så viktig och bra att jag typ inte vågade blinka av rädsla att missa NÅGOT VIKTIGT.

Och det fick mig att fundera över en annan sak.
Forskning.
Hur man aktivt faktiskt väljer vilken forskning man vill tro på.
Hur man bara glatt sväljer vissa forskningsresultat - ju mer naturvetenskapliga och teoretiska, desto bättre.
Och hur många aktivt bara tänker att näe, så här kan det inte vara (trots OMfattande forskning) för att det inte passar in i ens världsbild.
Eller helt enkelt bara känns jäkligt obekvämt.
Och då menar jag inte att det gäller att bara helt okritiskt svälja allt som presenteras.
Visst måste människan få fundera själv också.
Men det är ju så, att det som redan passar oss och våra förutfattade meningar, är SÅ mycket enklare att svälja.
Eller hur?

PUCK ☼
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar