tisdag 11 februari 2014

Gosiga tröjor. Gosiga sockar. Gosiga - allt!

Låt mig börja. Jag är inte en gosig person. Jag är inte mycket för att kramas o kuddla och mysa ihop i soffan.
När sambon ska retas, håller han kvar mig i kramen liite för länge. Fastän jag försöker slingra mig loss, utan att det ska vara för tydligt, så avslöjar han mig, håller kvar mer bestämt, och undslipper sig gärna ett uppmuntrande "börjar det bli jobbigt nu?".
Jag får PANIK av att inte kunna komma loss, att vara omslingrad mer än ca 10 millisekunder är JOBBIGT.

Men jag ser gosig ut dock... Lite lagom avrundade kanter sådär:)
Falsk marknadsföring. 
Do not be foooled folks. It is a sham.

Däremot gillar jag mycket annat som är gosigt - sköna, buffiga filtar tex.
Av dessa filtar har jag två - fast med olika flaggmönster. Mjuk teddy på baksidan - SÅ skönt!
Från CHILLI.

Jag gillar även gosiga tröjor.
Gudrun Sjödén har underbara tröjor- både i ull och bomull. Några av mina FAVVOtröjor och koftor genom åren har varit därifrån.
Detta blir årets sommarfavorit, hoppas jag.
I, delvis återvunnen, bomull. Finns i flera fina färger.


Och så naturligtvis fluffiga VARMSOCKOR. Avskyr kalla fötter! Mest mina egna då.

Fast mina barn är dock undantagna från alla kramrestriktioner.
Dem har jag nästan gosat ihjäl under åren...

PUCK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar