fredag 17 januari 2014

Semestra

Jag har varit på Kanarieöarna.
På Gran Canaria. På Playa Del Ingles.
Det var precis som jag trodde. (Fast bättre)
Det var som i Sällskapsresan. Det enda jag saknade var Ted Åströms morgonjympa, där man får stå på gräsmattan och "plocka kulor", med tårna.
Hotellet var fantastiskt.
Stranden underbar.

Fiskeläge


Resten av Playa Del Ingles - not so much.
Ett samhälle, uppbyggt runt turismen, med platta, fula sk "shoppincenter", där man i hundratals exakt lika butiker, kan inhandla exakt samma junk som går att köpa på Varbergs torg.
Restaurangerna ligger klonade, sida vid sida, med exakt samma menyer, ett urval (av sisådär 100 rätter) på vad som närmast skulle kunna beskrivas som, "internationellt kök". Om man vill vara positiv.
Personalen talar tyska, svenska, norska, danska, engelska, eller vilket annat språk du nu föredrar. Menyerna finns också på alla dessa språk (gud förbjude, att man ska behöva traggla sig igenom på utländska!)

Men. let´s face it. JAG VILLE INTE ÅKA HEM!
Jag älskade hotellet, som låg precis vid stranden.
Vädret, som en lätt blåsig svensk sommardag, precis som jag är van, var perfekt, för att slöa på en solstol med en bok.
Himlen knallblå.
Sanden varm och mjuk.
Tack för en underbar semester!

Öken
PUCK ☼
   





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar