måndag 27 januari 2014

Däbbt i däsad

Sicken helg.
Tog mig hem från Norge, bara för att kollapsa på soffan.
(Ville inte ens ha ett glas rödvin)
Vaknade mitt i natten med den täpptaste näsan, och den luddigaste skallen på länge.
Sen var jag totaldäckad hela helgen.
Vass bacill, en gåva från sonen. Som tillochmed var hemma från skolan förra veckan. Och för att det ska ske, får han typ ligga för döden...
Liite, liite bättre idag. 
Hur kan man glömma hur jobbigt det är, att vara riktigt förkyld?
Man fryser. Det skaver i halsen. Näsan rinner och tätar igen, ögonen tåras konstant. Skallen dunkar. En riktig (mesig) tråkåkomma.
Och så blir man så himla ful! Blek med röda fläckar, risigt hår, rödsprängda ögon och fnasig, röd fyllenäsa. Som om det skulle få en att må bättre??


Gläder mig lite åt mitt Astrid och 
Agnesarmband. 
Fint:)



PUCK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar