fredag 3 januari 2014

Önskningar (och såna grejor)

Kära 2014!
Jag vet att vi inte känner varandra så väl ännu, men så här i början av vår bekantskap, har jag några små saker jag skulle vilja önska påpeka innan du sätter igång på riktigt.

1. Jag vill inte låta gnällig, men SNÄLLA låt mig slippa influensor, lunginflammationer och vidare skador av allvarligare art. Din företrädare på posten var inte så noga med det där, och jag hade faktiskt en ganska trist vinter och vår.

2. Visa dig från din soliga sida under den ljusa årstiden. Jag skulle verkligen bli JÄTTEGLAD då!

3. Om jag looovar att fortsätta motionera, kan du inte göra det liiite roligare då? Gulliga du...?

4. Kan du inte sänka ner nåt förklarande ljus eller nåt, över alla de de där homofobstollarna i Ryssland, så att de GER SIG NÅN GÅNG.
Och över alla andra stollar också, tack så mycket.

5. Låt inte Melissa Horn få en till radiohit, som spelas 32 gånger varje dag. Eller Stiftelsen.
Jag känner mig så deppig då.

6. Gör så att jag har ett fräscht badrum till sommaren iallafall. Och att renoveringen går som hejsan!

7. Och att renoveringen av moi också går som hejsan!

8. OM du har planerat något nytt läskigt, som till exempel att en meteor krockar med jorden, låt den då landa på Avpixlat. Typ.

9. Skicka ut lite expresskarma.

10. Och så mer fred i världen vore fint.

Tack på förhand önskar
Din Nya Vän

PUCK ☼


 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar