torsdag 23 januari 2014

Fyndar inte. Men huttrar.

Näe, denna vinter har jag inte fyndat alls.
Håller lite i slantarna, och sen har jag inte sprungit på nåt sånt där WOW (okej, men ett par trosor på KappAhl för femtio spänn, räknas liksom inte.) ( Wovet uteblir).
Stod på en av mina favoritbutiker, med en underbar blekrosa tröja från Gant på 50% i handen, men nä, inget ha-begär?
So out of character...
Jag försöker jobba med min befintliga garderob istället. Hitta nya kombinationer. Yay.

Fast det finns ju grejor jag vill ha.
Jag vill ha ull.
Ullvantar.
Ullunderställ, ett riktigt, okliigt.
Och en äkta norsk ulltröja, med stickat mönster, eller broderade rosor.
Ullstrumpor. (Så att jag kan gå på i dem.)
Det vill jag ha.

Irriterande nog är mina jättesköna/varma kängor från Canada Snow itsy-bitsy för små, nu när jag alltid måste ha inlägg.
Och lite, lite för små skor blir ju inte riktigt varma, snyft.
De enda kängorna jag VERKLIGEN håller fötterna varma i, är ett par röda gore-texkängor med kardborreknäppning, som sonen hade en femtedels vintersäsong, innan han växte ur dem.
För ganska länge sedan, I might add.
Hade jag sprungit på ett par riktigt (bekräftat med INTYG) varma vinterskor, så kanske, kanske det skulle kunna bli ett inköp.
Men nä, ååårkar inte gå på stan.
När det är färdigjobbat, vill jag bara kura, och dricka te, och äntligen få börja läsa Steglitsan, som jag fick i julklapp. 

Så är det.
Inget fyndande.
Jag fryser, och tjatar på sonen att han ska använda mössa och vantar.
Ni skulle se hans min.



PUCK ☼
   


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar