torsdag 26 juni 2014

Sommaren som kom av sig?

Det började med pang bom SOL!!
Och fortsatte med det.
Tills nu.
När vi ska ha garden party.
Nu regnar det. Och åskar.
Tyyyypiiiskt. 


Var är solen?
We need you?

Men så har jag läst en alldeles förtjusande bok, Longbourn av Jo Baker.
Stolthet och fördom. Sett ur tjänarnas perspektiv. Framförallt den sympatiska tjänsteflickan Sarahs.
Jag blev lite nervös när jag hörde om den, röra Pride and Prejudice liksom?? Farligt...
Men. Jo Baker har verkligen lyckats. 
Hon låter karaktärerna behålla den personlighet som Jane Austen gav dem. Jag menar, tänk om Elizabeth Bennett helt plötsligt visat sig vara världens bitch?
No, no bara lugn. Det är som det ska vara. 
Skriven med ett modernt språk, Baker har inte fallit i fällan att försöka härma Austen.
Jag sträckläste!
 Den är spännande!

 
Gräsänkehelg.
Åkte hem efter jobbet och försökte städa tvättstugan. 
Jesus. Vilket kaos.
Men efter regn kommer solsken - nu skiner solen igen och jag är på väg för att träffa en mycket god vän.
TGIF!


PUCK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar