tisdag 3 juni 2014

Nya saker för mig. Gammalt för alla andra.

Nya saker för mig, som är jätte, jättegamla för alla andra.
 (Utom för sambon möjligen, han är min själ lamare än jag på att hänga med. If possible.)

Twitter.
Jag fattar inte varför JAG ska twittra?
När?
Hur?
Vem vill följa mig?? Man är ju ingen kändis direkt.
Skaffade ett twitterkonto för två år sedan. Där ligger tio små tweets, som är betittade av en person. Mig.





Jumpsuiten.
Jag har köpt en. Nu.
Fem år efter alla andra, typ.
Eller, jag hade faktiskt en, på åttiotalet. Den var kycklinggul, och hette OVERALL.
Extremt opraktiskt när man ska gå på toa. Behöver balanseras på anklarna, eftersom man helst inte vill att den ska vila mot golvet, uuääkk!



Råsaftcentrifug.
Men pliis! I avdelning "Stora onödiga prylar som tar plats i mitt kök"?
Sambon och jag har tänkt leva sunt en (1) helg om några veckor. (För att om möjligt motverka de orgier vi har utsatt oss för under våren...)
Det heter "detoxa" på modernspråk. Då ska man dricka äckliga kåljuicer som man har gjort i sin råsaftcentrifug. No can do.
Det blir till att köpa äckliga juicer på Hälsokostboden.

Ser ut som en mixer. Tycker jag.

Air Cloud.
Drop Box.
Apple TV.

And so forth.

Känner för att slå mig ner i öronlappsfåtöljen, luta huvudet mot antimakassen, dricka en kopp kaffe och äta en limpsmörgås. Skulle telefonen ringa, får någon annan gå och ta det.

PUCK ☼
  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar