tisdag 10 december 2013

I´m on track!

Efter att ha ångestvridit mig över allt jag INTE hunnit med inför julen, (och då vill jag tillägga att här storstädas inte, det stoppas ingen korv, stöps inga ljus eller läggs icke in en endaste liten sillusling)så känner jag att jag är på spåret igen!

Jag har skaffat några julklappar, och jag har tänkt ut några till, det står fina vita cyklamen i köksfönstret istället för de gamla, mycket, mycket trötta plantor, av okänd art, som stod där tidigare.
Jag har iallafall köpt ingredienserna till den grönkålspaj jag skulle lagat ikväll, men glömde bort (hur weird är inte det?) och alla fönster har fått julstjärnor.
Det finns värmeljus som räcker till julen 2025, och servietter med julmotiv så det står härliga till!
Det finns glögg i skåpet.
Och pepparkakor.

Så då kan en inte klaga.

Tom Lehrer besjunger Julen.




PUCK ☼
  








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar