onsdag 13 november 2013

Pepp-bilder

Vissa dagar känns det såhär:

Och då behöver jag lite pepp.

Men alla kvinnor som varit unga efter 1960-talet, har matats med bilden att man ska se ut så här:

Kate Moss
Det finns en viss diskrepans mellan bild A, och bild B, eller hur?
Och grejen är att jag skulle aldrig kunna se ut som Kate Moss, om jag så levde på ett katrinplommon om dagen.
Det gäller att gilla läget.
När väninnorna pratar om hur skrangliga de var som barn, eller hur de kunde äta i princip vad som helst upp till tjugoårsåldern, utan att bli feta, så känner jag inte igen mig.
Jag har alltid sett ut som en liten fiskeskuta, stabil och rund.
Och efter tolvårsåldern har jag alltid behövt vakta på vikten.

Och nu, när jag känner mig som en julagris när jag inte får till det som jag vill, behöver jag lite pepp.
Man kanske inte behöver se ut som ett hyvelspån för att vara vacker?

Christina Hendricks från Mad Men.
Anses av många designers för fet för att kläs till galorna.
Kallas "big girl" av tv-kommentatorn.

Gemma Aterton, brittisk skådis, känd för sin kurviga figur.

Nigella Lawson, brittisk tv-kock.

Tara Lynn, känd sk plusmodell.
Tycker att de ser helt okej ut faktiskt....

PUCK









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar