söndag 8 januari 2012

Vill ha!

Ni vet det där fenomenet - vill, men får inte?

Jag vill väldigt gärna ha krämig fudge.
Eller, choklad i vilken form som helst.

Nu, när det är dags att dra åt livremmen igen. Rent bokstavligt.
The munching days are over, my dear...

Det är även dags att dra åt svångremmen.
Därför vill jag också ha denna tröja från Hunky Dory.

Lammull och angora. Väldigt mjuk och mysig.

Och när vi ändå är inne på svångremmeriet, vill jag också ha en ny lampa till mitt vardagsrum.
Kanske den här?

 Pineapple white från Dyberg Larsen. Finns på Danskens Lampkultur.

Eftersom vårt hem till 90 procent består av omklädda och återanvända möbler, hopplockade under många år, eller ärvda från släktingar, känner jag ibland för att splasha ut pengar på någonting fräckt och NYTT.

Men - ska det bli nåt kul efter jul, behöver jag hålla i både spenderbyxan och skafferidörren.
Det är som med bastu.
Eller träning.
Det känns SÅÅ skönt efteråt.

PUCK ☼

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar