tisdag 24 januari 2012

Liite kallt?

Lite snö har det kommit till slut.
Jag har skrapat rutorna på bilen två gånger.
Inte för att jag klagar.
I´m not a winter person.
Jag åker till exempel INTE skidor. (Om man inte räknar vingligt plogande i barnbacken då)
Jag gillar inte kyla, jag gillar sol och värme.
Jag tror att jag EGENTLIGEN borde varit född i Provence, eller möjligen Toscana.
Det skulle passa mig så mycket bättre, än att gneta på i snålblåsten och regnet här.
Nej, egentligen är jag nog en medelhavsperson.
Jag gillar tex lavendel mer än hundkäx.
Jag gillar oliver mer än lingon.
Brie mer än hushållsost.
Jag gillar tunn sommarklänning mer än vindtygsjacka.
Se där! Helt klart född på fel breddgrad.

Nu blev det lite, lite vinterkyla till slut, efter denna hittills milda vinter. Det ligger lite fjösig snö över backen.
Och buskarna knoppas i trädgården. Nu kommer det säker att slå till och bli råkallt, så att allt dör.


Om det blir kallt har jag iallafall min supervarma fluffjacka, som jag investerade i förra året, efter att ha frusit ändan av mig två kalla Norgevintrar.

Svea dunjacka - mycket varm och skön
Nu inväntar jag bara att det ljusnar och blir vår....
(Alternativt - kanske skulle varit en björn? Sova bort hela vintern? Just an idea...)

Please don´t die...


PUCK ☼

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar