onsdag 4 januari 2012

Nytt År - nya vanor - nytt liv?



Nytt År.
Inget NYÅRSLÖFTE.

Jag har redan slutat röka och börjat träna.
Per definition, är jag en fin människa då?
Mina andra laster har jag ingen som helst lust att ge upp.
Jag brukar ta en godisfri månad och en shoppingfri månad nån gång ibland, men det är aldrig i anslutning till nyår.

Det blir så ångestladdat då på något sätt.
Nyår är den högtid som jag har mitt i särklass mest neurotiska förhållande till.

Misslyckade nyårsfiranden kan jag rada upp, som små sneda pärlor på en ful rem.

Fest mitt ute i skogen. Kostnad 100 kronor. I utbyte, opyntad bygdegård och kass musik på medhavd musikanläggning.  Mycket berusade främlingar.

Hemmakäll med väninna och hennes 20 år äldre pojkvän. Plus hans uttråkade tonårsbarn.
Själva var vi 25.

Kul kväll avslutas med att någon crashar partyt, och snor alla våra skivor.
(På den tiden alltså...)

Nä, det får va.
Lagar istället trerättersmiddag åt mig och Mannen.
Vi festar på presentchampagne, uppklädda till tänderna.

Ser nyårsfyrverkerier på plats, mot en bläcksvart himmel.

Gott Nytt År!

PUCK ☼

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar