fredag 2 september 2011

Favoritstäder, lika bra som favoritkläder?

Jag som åker runt en hel del, framförallt i södra delen av landet, får naturligtvis favoritplatser som jag gillar att besöka om igen.
Favoritstad nummer ett: Kalmar. Lagom stor, placerad vid vatten (i princip ett måste), historia (intressant sådan), ett slott, bro över till Öland, mycket bra shopping (oh, yes) och gullig dialekt.
Jag blir liksom alltid på gott humör när jag kommer till dit.
Här ligger det, slottet, nästan i centrum.
Med mycket trevlig restaurang i slottsparken.
Svensk renässans- fint:)


Sen är det som en vinst att komma fram efter att ha kört genom Smålands skogar i timtal. Hujadeamig!
(Sorry, smålänningar, men det är INTE kul)

Jag hoppas att alla har läst Theorins Ölandsserie?
Skumtimmen, Nattfåk och Blodläge?
Om inte - spring fort till bokhandeln och köp!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar